• OMX Baltic−0,21%262,46
  • OMX Riga1,09%887,15
  • OMX Tallinn−0,2%1 691,9
  • OMX Vilnius−0,06%1 003,01
  • S&P 500−0,19%5 702,55
  • DOW 300,09%42 063,36
  • Nasdaq −0,36%17 948,32
  • FTSE 100−1,19%8 229,99
  • Nikkei 2251,53%37 723,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%103,34
  • OMX Baltic−0,21%262,46
  • OMX Riga1,09%887,15
  • OMX Tallinn−0,2%1 691,9
  • OMX Vilnius−0,06%1 003,01
  • S&P 500−0,19%5 702,55
  • DOW 300,09%42 063,36
  • Nasdaq −0,36%17 948,32
  • FTSE 100−1,19%8 229,99
  • Nikkei 2251,53%37 723,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%103,34
  • 18.02.16, 10:31
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

AirBalticu juht teenib aastas miljon eurot

Enda sõnul airBalticus palju ränka tööd teinud ettevõtte juht Martin Gauss tunnistas täna Gaselli kongressil, et teenib aastas ligi miljon eurot.
airBalticu juht Martin Gauss Gaselli kongressil esinemas.
  • airBalticu juht Martin Gauss Gaselli kongressil esinemas. Foto: Andres Haabu
Gauss tuli airBalticusse 2011. aastal, tema valitsemisajal on lennufirma pöördunud tõusuteele, aastas reisib airBalticuga 3,5 miljonit reisijat. "Ei ole mõtet mõelda, et lennundust saab muuta, olles üliväike firma ja pakkudes kalleid pileteid," nentis ta.
Panustada tuleb tema sõnul eriti tugevalt koduturule Baltikumis. Riiast saab praegu airBalticuga otse 16 sihtkohta, aga pidevalt tuleb otsida uusi lennujaamu, kus kanda kinnitada. Gaussi kinnitusel on nende jaoks oluline ka otselendude tegemine Tallinnast, sest iga lennu jaoks pole mõistlik kõigepealt Tallinnast Riiga lennata või oma reisi üleüldse sealt alustada. „Ma juhin küll Läti firmat, aga tunnen, et töötan kogu Baltikumi jaoks," rõhutas Gauss.
Gauss teenib aastas airBalticu juhina ligi miljon eurot. Ta saab 480 000 eurot põhipalka, kui tulevad head tulemused, teenib ta topelt. Gauss ütles, et peab seda palka õiglaseks, arvestades ettevõtte suurust ja positsiooni.Gauss on varem töötanud 12 aastat British Airwaysi tütarfirma Deutsche BA piloodina, kuid see müüdi EasyJetile, kandes edasi nime EasyJet Germany. EasyJet otsustas selle tütarfirma ühel hetkel aga kinni panna ja see oli Gaussi sõnul tema jaoks üks karjääri raskemaid hetki.
„Estonian Airiga tehti täpselt samamoodi. Ma saan aru, et see oli inimestele väga raske, minu karjääris oli selline hetk allpool ka kõige madalamaid hetki,“ sõnas ta.
Gauss sai rikkaks siis, kui müüs oma väikese firma AirBerlinile, siis hakkas ta enda sõnul investeerima start-up’idesse ja kinnisvarasse. „Aga ma ei tahtnud lõpetada töötamist, sest ma olin veel liiga noor selliseks eluks,“ ütles ta.
Seejärel läks ta juhtima Ungari rahvuslikku lennufirmat Malev, misjärel jõudis airBalticusse.Tänu varasemale kogemusele austati teda airBalticusse jõudes väga, vastuvõtt oli Gaussi sõnul ülisoe. Gauss lisas, et peale kõva töö panustab ta kõvasti ka airBalticu töötajatega pidude korraldamisesse. Need käivad ikka kostümeeritult ja suurejoonelise ettevalmistusega.
 

Seotud lood

Uudised
  • 23.10.17, 11:09
Läti kaalub airBalticu erastamist
Läti transpordiministeerium vaatab läbi ettepanekuid rahvuslikku lennufirmasse airBaltic erainvestori kaasamiseks, välistatud pole ka võimalus anda ettevõte täielikult erakätesse, teatas ministeeriumi esindaja Kaspars Ozolins.
  • ST
Sisuturundus
  • 19.09.24, 13:51
Sileni vaikuseruumid liiguvad taastuvenergia abil nullheite suunas
Unikaalseid vaikuseruume tootev Silen kasutab nüüdsest vaid taastuvenergiat, kuna ettevõtte kestlikumaks muutmine annab eksporditurgudel märgatava konkurentsieelise.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele