Enda sõnul airBalticus palju ränka tööd teinud ettevõtte juht Martin Gauss tunnistas täna Gaselli kongressil, et teenib aastas ligi miljon eurot.
- airBalticu juht Martin Gauss Gaselli kongressil esinemas. Foto: Andres Haabu
Gauss tuli airBalticusse 2011. aastal, tema valitsemisajal on lennufirma pöördunud tõusuteele, aastas reisib airBalticuga 3,5 miljonit reisijat. "Ei ole mõtet mõelda, et lennundust saab muuta, olles üliväike firma ja pakkudes kalleid pileteid," nentis ta.
Panustada tuleb tema sõnul eriti tugevalt koduturule Baltikumis. Riiast saab praegu airBalticuga otse 16 sihtkohta, aga pidevalt tuleb otsida uusi lennujaamu, kus kanda kinnitada. Gaussi kinnitusel on nende jaoks oluline ka otselendude tegemine Tallinnast, sest iga lennu jaoks pole mõistlik kõigepealt Tallinnast Riiga lennata või oma reisi üleüldse sealt alustada. „Ma juhin küll Läti firmat, aga tunnen, et töötan kogu Baltikumi jaoks," rõhutas Gauss.
Gauss teenib aastas airBalticu juhina ligi miljon eurot. Ta saab 480 000 eurot põhipalka, kui tulevad head tulemused, teenib ta topelt. Gauss ütles, et peab seda palka õiglaseks, arvestades ettevõtte suurust ja positsiooni.Gauss on varem töötanud 12 aastat British Airwaysi tütarfirma Deutsche BA piloodina, kuid see müüdi EasyJetile, kandes edasi nime EasyJet Germany. EasyJet otsustas selle tütarfirma ühel hetkel aga kinni panna ja see oli Gaussi sõnul tema jaoks üks karjääri raskemaid hetki.
„Estonian Airiga tehti täpselt samamoodi. Ma saan aru, et see oli inimestele väga raske, minu karjääris oli selline hetk allpool ka kõige madalamaid hetki,“ sõnas ta.
Gauss sai rikkaks siis, kui müüs oma väikese firma AirBerlinile, siis hakkas ta enda sõnul investeerima start-up’idesse ja kinnisvarasse. „Aga ma ei tahtnud lõpetada töötamist, sest ma olin veel liiga noor selliseks eluks,“ ütles ta.
Seejärel läks ta juhtima Ungari rahvuslikku lennufirmat Malev, misjärel jõudis airBalticusse.Tänu varasemale kogemusele austati teda airBalticusse jõudes väga, vastuvõtt oli Gaussi sõnul ülisoe. Gauss lisas, et peale kõva töö panustab ta kõvasti ka airBalticu töötajatega pidude korraldamisesse. Need käivad ikka kostümeeritult ja suurejoonelise ettevalmistusega.
Seotud lood
Läti transpordiministeerium vaatab läbi ettepanekuid rahvuslikku lennufirmasse airBaltic erainvestori kaasamiseks, välistatud pole ka võimalus anda ettevõte täielikult erakätesse, teatas ministeeriumi esindaja Kaspars Ozolins.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.